Friday, April 17, 2009

De diagnose ALS - wat vooraf ging

Dit berichtje had ik op Tweetup Zeeland gezet op 6 april.
Morgen naar UMC Utrecht. Wat eerst een voetblessure leek, en vervolgens misschien toch een hernia was, en vervolgens: geen hernia, maar wat dan wel......lijkt nu meer op een ernstiger neurologisch probleem.Morgen voor second opinion naar Utrecht UMC. Hopelijk dan een diagnose. Morgen ziet de wereld er anders uit.

En inderdaad mijn wereld ziet er nu anders uit. Ik heb ALS. Dat betekent dat ik
- nooit meer beter zal kunnen lopen, wel slechter
- straks mijn ledematen niet meer zal kunnen gebruiken
- het leven is eindig geworden ... dus het is tijd om de balans van het leven op te maken

En nu? Ik ben nog gezond, dus ga ik genieten van het leven. Gaat dat me lukken: Yes we can. Als ik het wil, dan kan ik het. Dus ga ik hier de kroniek van de rest van mijn leven proberen bij te houden.

No comments:

Post a Comment